
Még az amerikai online szakértők is csak tanakodnak rajta, hogy hogyan érinti majd a Facebook-oldalak gazdáit Mark Zuckerberg új bejelentése.
Az elnök-vezérigazgató arról beszél tegnapi posztjában, hogy közösségi médiuma közelebb szeretné hozni egymáshoz az embereket és ezért több helyet ad mindenkinek a faliújságán (hírfolyamán) a rokonaitól és barátaitól érkező bejegyzéseknek.
Ezzel párhuzamosan kevesebb helyet kapnak majd a Facebook-oldalaktól érkező bejegyzések. Brandek, hírújságok, magazinok posztjait kevesbben fogják látni, mint korábban. És ez az igazán félelmet keltő hír.
Sok még kérdőjel
Azt nem tudni, hogy mi lesz a brandek és hírújságok hirdetéseivel. Drágábbak lesznek? Megszűnnek a promótált posztok? Kevesebb reklámfelületért fognak többen versengeni?
A menekülési útvonalak
Abban egyetértenek a közösségi média szakemberek, hogyaz új helyzetre készülve érdemes cégeknek is Facebook-csoportot létrehozni és ott kommunikálni. Igen ám, de a csoportokban bárki hozzászólhat és reklámozhatja termékét. Ez ellen lehet védekezni, ha előmoderációt alkalmazunk. De akkor kell egy ember a cégnél, aki ezzel foglalkozik és erre alkalmas is.
Az is baj a Facebook-csoportokkal, hogy nem lehet őket hirdetni a Facebookon. Csoportunkba a hírleveleünkön hívhatunk meg tagokat.
A másik menekülési útvonal, ha valamilyen kutatásból megtudjuk, hogy célcsoportunk tagjai milyen más közösségi médiumoknál rendelkeznek fiókkal. Ekkor összeállíthatunk számukra egy közösségi média mixet. Pl. Twitter + Pinterest + Instagram. Ez nagy munka, aminek az elvégzésére kell egy ember a brandnél.
Még keveset tudunk
Igaz, még keveset tudunk a változásokról, de egy biztos: új helyzethez, új céges online startégia kell. Te mit gondolsz erről?