Drop shipping kiskereskedővé válás fő lépései

Drop shipping kiskereskedővé válás fő lépései
2017. november 01.

Cikkünk folyamatosan bővül

Ma ezzel bővül.

#0 Keress egy olyan vásárlói csoportot, amely elég nagy ahhoz felvevője legyen az áruidnak!

Hogyan találsz ilyet? Próbálj a Facebookon célozni, megtudod, hogy egy-egy szabadidős tevékenység hány embert vonz. Én a zarándokoknak csináltam affilifate boltot és rá kellett jönnöm, hogy egy sokkal nagyobb csoporthoz kellett volna fordulnom. Részletek személyes tanácsadás keretében!!!

#1 El kell dönteni, hogy milyen termékeket fogsz forgalmazni 

Hogy ezt hogyan döntsd el, annak számtalan módja van. Figyelembe veheted a nemzetközi kereskedelmi trendeket, különös tekintettel az újdonságokra. Figyelembe veheted azt a szempontot is, hogy mi az a termék, amelyet ismersz olyan jól, hogy ha egy vevőd vagy potenciális vevőd kérdést tesz föl a termékkel kapcsolatban, akkor arra a kérdésre Te azonnal tudj válaszolni. A legtöbb online marketinges azonban azt tanácsolná neked, hogy mielőtt bármilyen arucsoport mellett döntesz, végezz kulcsszó-kutatást. A kulcsszó-kutatás nem egyszerű művelet. Ha komolyan érdekel, hogy hogyan lehet jól csinálni, akkor fordulj hozzám valamelyik elérhetőségemen és tanácsadód leszek. Természetesen a témában is találsz rengeteg cikket az Interneten, ha takarékos vagy, olvasd ezeket a cikkeket. Én ezt írtam a témában egyszer: http://bloggerabloggerekert.hu/index.php/blog/34-mi-az-es-mire-jo-a-kulcsszokereses-egy-kisvallalkozonak

 #2 Meg kell találni a legjobb drop shipping nagykereskedőt 

 Ez egy nehéz feladat. Hogy milyen lehetőségek vannak, arról már írtam egy cikket, amit ezekre a szavakra kattintva érhetsz el.

Ha ennél bővebb tudásra vágsz, fordulj hozzám valamelyik elérhetőségemen. Tudnod kell, egyszer azt írtam, hogy ne vásárolj nagykereskedői katalógust. Azóta sok idő telt el és azt hiszem, sikerült rájönnöm, hogy melyik katalógust érdemes megvásárolni. Az angol nyelvű weben sok cikket találsz, amelyben drop shipping nagykereskedőket ajánlanak neked - ne lepődj meg nagyon, ha majdnem mindegyik kínai lesz.

(Ha amerikai partnereket szeretnél, akkor inkább affliate webáruházat indíts. Ez sem egyszerű, mert a legtöbb helyen kérnek tőled amerikai adószámot és/ vagy egészségbiztosítási számot. Van azonban egy olyan cég, amely közvetít bloggerek, illetve affiliate webáruházak és igazi webáruházak között és ahol nem kérnek tőled sem amerikai adószámot, sem amerikai egészségbiztosítási számot. Ha nem tudod, mi az affiliate webáruház, akkor olvasd el az erről szóló cikket itt.)

#3 Meg kell találni a legjobb webáruház motort 

Én az Unas motorját ajánlom. Ennek hirdetése sokszor megjelenik a bal oldali oszlopban. Természetesen sok más jó motor is van. A nagy kérdés, hogy fizetőset vagy ingyeneset válasszon-e az ember - gondolnánk elsőre. De a nagy kérdés itt a következő: olyan motort kell választanod, amihez kapcsolni tudod a nagykereskedőd boltját. Ugyanis, ha jól döntesz, akkor automatizálhatod azt a megrendelési folyamatot, ami közted és a nagykereskedő között zajlik. Na ehhez ad nagy segítséget az Ecomdash. Igaz, ez egy amerikai cég, tehát angolul kell kommunikálni velük, de nagyon jó az ügyfélszolgálatuk és nem riadnak vissza az egyéni megoldások kialakításától. Nekik sokat kell fizetned, de megéri.

Általánosságban, tehát 5 szempontot mondhatunk a webáruház motor kiválasztásához.

Legyen olcsó.

Lehessen hozzá kapcsolni a nagykereskedő boltját.

Legyen jó az ügyfélszolgálata.

Rendelkezzen komoly referenciákkal.

Minél több folyamat legyen automatizálható benne.

Jó döntést! Sok sikert! Ha elakadsz, adok tanácsot. Írj nekem bátran!

 

#4 Stratégiát kell építeni 

 

market_publik.jpg

 

Ezt a részt sokan át fogják ugrani, mondván „belevágunk és kész”. Pedig amikor a termékek körét és a dropship nagykereskedőt kiválasztja az ember, akkor már meghoz két stratégiai döntést. Utána a webshop marketing stratégiáját kell kitalálni. Ha nagyon alapos akarsz lenni, akkor már a termék és nagykereskedő kiválasztásakor is azt kell figyelned, hogy vajon mit csinál a konkurencia az interneten és vajon milyenek a potenciális vevőid vásárlási és internetezési szokásai. Miért?

Azért kell ezeket tudnod, mert valahol az interneten el kell hozzájuk juttatni az üzenetedet, hogy nálad ez és ez kapható. Ezt az üzenetet úgy kell eljuttatnod, hogy a lehető legolcsóbb legyen és hogy valahogy megelőzd a konkurenseidet. Mielőtt megfogalmazod a mondandódat mindenképpen ismerned kell az ún. marketing tölcsért. E marketing tölcsérről írtam a „Blogger a bloggerekért” blogjában. Ha ezt elolvastad, akkor érteni fogod, hogy a tölcsér különböző szakaszaiban járó potenciális vásárlónak miért kell a szintjének megfelelő üzenetet kidolgozni.

De ez még nem stratégia! Igen, ez még nem. De mielőtt a stratégia megalkotásához hozzáfogsz, tudnod kell, hogy hogyan érhető el vevő az interneten.

Kereső motorból, természetes találatként.

Adwords keresőszavas reklámból.

Adwords display reklámból.

Facebook, Pinterest stb. reklámból vagy csoportokból, oldalakról reklám nélkül.

E-mail kampányokból.

Másoknál elhelyzett bannerekből.

Ezek közül a módszerek közül pedig többféléből is.

Így a stratégia megalkotásának legegyszerűbb módja, ha elgondolkozol hat összefüggő kérdésen: kinek árulok, mit árulok, honnan veszem az árut, hogyan vezetem a vásárlóimat végig az online marketing tölcséren, milyen üzeneteket küldök az egyes fázisokban és hogyan kerülöm meg vagy győzöm le a konkurenciát.

Ezek mind nehéz kérdések. Hidd el, itt jobban el lehet bukni, mint azon a ponton, hogy vajon hogyan töltöm föl a webshopba a termékek adatait.

Ha a startégia megalkotásáról szeretnél többet tudni, keress meg az e-mail címemen!

 

#5 Üzleti tervet kell készíteni 

 Az üzleti terv általában egy nagyon komoly dokumentum. Több szerző írt már 200-300 oldalas könyvet a tárgyban. Könnyen belátható, hogy egy blogbejegyzés egyetlen fejezetében ekkora tudás nem összefoglalható. Ugyanakkor tudni kell, hogy valamilyen megtérülési számítás nélkül nem szabad belefogni semmilyen kereskedésbe. Ezért itt bemutatom, hogy egy KATTA adózást választó magyar dropship kereskedő hogyan becsülheti meg leendő vállalkozása bevételeit és kiadásait, és így dönthet arról, hogy készítsen-e üzleti tervet.

Íme a számítás!

Eladott árunként átlagban 2080 forintot nyerek.

Naponta átlagban 5 db-ot adok el.

Naponta van árrésem: 10400 forint.

Havi árrésem: 312 000 forint.

Ebből fizetek: adót és járulékot együtt: 50 000 forintot;

bolt bérleti díjat: 6 000 forintot;

marketing költséget: 40 000 forintot.

Nyereségem marad: 216 000 forint.

Ha hasonló nagyságrendű eredmény jön ki, akkor lehet nekilátni az üzleti terv megírásának. Ha ebben segítségre van szükséged, keress az e-mail címemen!

#6 Meg kell tanulni az elektronikus kereskedelem jogi hátterét

Itt egy nagyon fontos részhez jutottunk. Az összes jogszabályt érdemes elolvasni, melyek gyűjteményét a fogyasztovedelem.hu oldalon mind meg lehet találni. 2 dologról azonban itt is szólni kell.

A vevő 14 napig visszaküldheti a terméket és vissza kell kapnia a pénzt. Ez drop shipping kiskereskedőnél kockázatos. Az ilyen ügyek rendezéséről eleve meg kell állapodni a nagykereskedővel.

Fontos tudni, hogy a minőségért és a visszafizetésért annak kell garanciát vállalni, aki a vevőnek a számlát adta.

Mi itt a megoldás? Olyan árrést kell kialakítani, hogy egy-egy ilyen veszteség ne tegye tönkre a telejes üzletet.

 

#7 Meg kell ismerni a vámszabályokat

Ezt a tevékenységet nem lehet megspórolni. Mert a vevődnek az árú ára nem a Te általad közölt árral egyenlő, hanem a Te árad és a szállítási költség, valamint a vámköltség árával.

Jó hír, hogy ha dropship nagykereskedő az EU területén található, akkor nincs vám. Rossz hír viszont, hogy minden más esetben az áru értékét vámmal és áfával kell megnövelni. Szerencsére ezt a helyzetet már mások föltérképeztek. Én az E-bay fórumán levő cikket linkeltem ide be, mert a szöveg szerzője nagyon világosan és szépen mondta el, amit a vámolásról tudni kell.

#8 Ki kell választani a szállítás módját

 

Konkrétabb tanácsokat szeretnél? Írj nekem! Találkozzunk! Segítek. Címem: sikerszerviz[kukac]gmail[pont]com

Rákóczi Piroska vagyok.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://interneteskereskedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr6713131836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.