Barion, az okos virtuális pénztárca

Barion, az okos virtuális pénztárca
2015. december 29.

A Barion nem egy újabb fizetési eszköz, melyet online vásárláskor használhatnak a webáruházak tulajdonosai és vevői, hanem „a” magyar alapítású eddigi legokosabb, felhasználók számára legérdekesebb üzleti modellel működő fizetési rendszer. A Barion egyik alapítóját, Bíró Tamást kérdeztük az új eszközről.

Valaki azt a kérdést veti föl honlapjukon, hogy a Barion-e az új PayPal. Miben más, miben hasonló a PayPal és a Barion?

A két szolgáltatás hasonló abban, hogy mindkettő internetes fizetési platform: közvetít a webáruházak tulajdonosai és a vásárlók között. A vásárlók így nem egy kevésbé ismert weboldalon adják meg a hitelkártya-adataikat, hanem egy jól ismert, megbízható fizetési szolgáltatóval állnak kapcsolatban, amelyik garanciákat is nyújt a számukra. A webáruház tulajdonosokról egyrészt lekerül az a teher, hogy maguk fejlesszék ki a fizetési megoldásukat, másrészt pedig védelmet is kapnak a visszaélésekkel szemben.

Ezt a szolgáltatást a PayPal tranzakciós díj ellenében nyújtja, azaz a webáruházaktól levon 2,9% plusz 90Ft fix  jutalékot. A Barion is ismeri ezt az üzleti modellt, és tudunk így is szolgáltatni. Azonban nemrég a Google üzleti modelljéhez hasonló szolgáltatási rendszert dolgoztunk ki, és a webáruházaktól adott esetben semmilyen jutalékot nem vonunk le. Bevételeinket célzott, hasznos promóciós ajánlatok közvetítéséből szerezzük majd, ha kiépül egy nagy felhasználó bázis.

A PayPal-hopz hasonlóan, egymás közötti ún peert-to-peer tranzakciók is lehetségesek, teljesen ingyen, a Barionon belül.

A Barion ugyanazzal az EU-s engedéllyel végzi a tevékenységét, mint a PayPal. Hamarosan az egész EU-ban fog működni, minden EU-s pénznemben, és dollárban is.

Meddig lesz a Barion webáruházaknak ingyenes?

A Barion örökre ingyenes marad, de csak bizonyos feltételek teljesülése esetében. Így az ingyenes csomagot választó webáruházaknak vállalniuk kell például, hogy a vásárlóikat kötelezik ingyenes Barion fiók nyitására.

Ha ezt nem tudják, vagy nem akarják vállalni, akkor szerény díjat kell fizetni, de az legrosszabb esetben is csak 1,5%, négy árcsomag van, 0%, 0,5%,1%, és 0,5%, különféle kereskedői vállalásokkal. A legnépszerűbb az okos csomag, ahol a vásárlás adatainak átadása mellett azt kell vállalni, hogy a Barion az exkluzív fizetési partner. Ez esetben a díj 0,5%. 

Különleges igényekhez egyedi feltételekkel is szerződünk.

A p2p pénzküldés rendszeren belünk ingyenes, és az is marad.

Mit gondolnak, hogyan tervezik a vásárlók számának növekedését?

A kereskedők számának bővítésére törekszünk, a végfelhasználók száma pedig rajtuk keresztül fog növekedni. Az üzleti partnereink számát elsősorban kedvező feltételek biztosításával növeljük, melynek hátterében egy olyan üzleti modell áll, amilyet még senki sem alkalmazott a fizetési piacon. A rendszer működik, a júliusi bevezetés óta exponenciálisan nő a Barionos fizetések száma és volumene, valamint megduplázódott a felhasználók száma.

barione.png

Azt látni, hogy a Barion egy valódi virtuális pénztárca: lehet vele offline helyzetben is fizetni. Ezért lett első kereskedői célcsoportjuk az éttermek?

A Barionnal mobiltelefonon keresztül is fizethetünk, de ilyenkor működő internetkapcsolatnak kell lennie a mobilon.

Az éttermeket azért céloztuk meg, mert a Barion nagyon könnyűvé teszi bizonyos élethelyzetek megoldását. Ilyen például, ha egy nagyobb társaság ebédel együtt: a Barion segítségével tételenként, gombnyomásra mindenki ki tudja egyenlíteni saját fogyasztását. De itt tudjuk az „okos" fizetés olyan funkcióit demonstrálni, mint pl. a borravaló fizetés.

Ezzel együtt a Barionnak jelenleg nem az éttermek, hanem az online kereskedők képezik a legfontosabb partneri körét. 

Bizonyára tervezik a nemzetközi piacra való kijutást is. Mit fog ez jelenteni a magyar webáruházak számára?

Rövidtávon azt, hogy más pénznemet is elfogadhatnak, elsőként EUR, majd az összes EU-ban lehetséges pénznem, és USD. A növekvő cég pedig újabb és érdekesebb szolgáltatásokat tud fejleszteni, ez mindenkinek megéri.

 Hosszútávon azonban minden webáruház nyer azzal, hogy egy jól ismert fizetési szolgáltatót bíz meg a kártyás fizetések lebonyolításával. Így tehát a magyar webáruházakban fizető külföldi vásárlók nagyobb bizalommal vásárolnak majd, ha a fizetést egy nemzetközi, ismert szolgáltatón keresztül tudják intézni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://interneteskereskedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr378191294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.