Villámkép a magyar webáruházak együttműködési hajlandóságáról

Villámkép a magyar webáruházak együttműködési hajlandóságáról
2013. július 22.

Röviden

Az általam végzett felmérés szerint a magyar webáruházak fele szívesen működik együtt online marketing eszközök használatában más webáruházakkal, a fele pedig nem.

A módszer

25, találomra kiválasztott webáruházat hívtam föl telefonon, közülük 10 olyan volt, amely illetékese válaszolt a kérdéseimre.

Elsőre egy 6 kérdéses kérdőívet dolgoztam ki, amelyet végül egy 3 kérdéses kérdőívvé alakítottam át, mert ez felelt meg webáruházak illetékesei igényeinek.

A 3 fő kérdés a következő volt

Milyen tapasztalatai vannak a más webáruházakkal való együttműködésről?

A, Sose próbáltam

B, Csalódtam, mert becsapott a „partnerem”

C, Több jó tapasztalatom van mint rossz

Az alábbiak közül, hogyan működne együtt más webáruházakkal?

A, Beengedném a hírlevelembe, ha ő is megtenné ugyanezt

B, Beengedném a blogomba, ha ő is megtenné ugyanezt

C, Linket cserélnék vele

Milyen biztosítékot látna elégségesnek arra, hogy együttműködjön valakivel?

A, A partneremet megbízható ember ajánlja

B, Többször találkozzam személyesen a partneremmel

C, Legyen a kapcsolatban egy harmadik fél, mint például egy linkcsere oldal

Az eredmények bemutatása

A 10 megkérdezett közül az egyiknek különleges helyzete van: vidéki bútorgyártó. Ő egy speciális együttműködésnek örülne, abban lát lehetőséget, hogy termékei kiszállítását mások szállítani való áruival egy teherautón tehesse meg, mert így gazdaságosabb lenne számára a bútorok célba juttatása. A többieknek, 9 webáruház illetékeseinek, a válaszait egy táblázatban közlöm. A táblázatban azt a két szempontot vetettem össze, amelyek az első két kérdésben szerepeltek. A harmadik kérdésnél a C, pontot sokáig nem tudtam jól megfogalmazni, ezért az arra adott válaszokat nem tartom bemutathatónak.

kék_tábla_kép_kics.jpg

Az eredmények kiértékelése

A minta oly kicsi és a kérdőív annyi változáson ment át, hogy reprezentativitásról szó sem lehet. A legnagyobb eredmény, hogy a kérdőív elnyerhette végleges formáját. Amit a számok mellé el lehet mondani, azok a benyomásaim a válaszadásokról. Úgy láttam, hogy akik együttműködők, azok nagy lelkesedéssel azok, akik pedig nem működtek és nem is működnének együtt online marketing területen más webárházakkal, azok álláspontjukhoz szilárdan ragaszkodnak. Kíváncsi lettem volna, mint internetes kereskedelemmel foglalkozó üzemgazdász, hogy akkor azok a webáruházak, amelyek semmilyen keresztmarketing akciót nem folytatnak, hogyan működnek együtt beszállítóikkal. De ez már egy másik internetes kereskedelmi vizsgálat tárgya lehetne.

A bejegyzés trackback címe:

https://interneteskereskedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr515419109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.